torsdag, juni 03, 2010

Arg!!

Börjar me de possitiva..
har legat i solen nästan hela dagen!! hur underbart som helst!! men idag hade jag solskyddsfaktor 6 på mig.. blev visst lite röd igår! Men här jobbar vi på brännan som tjuven! elvis har varit me ute oxå kul å se han ligga å sova i solen utan att bli sådär varm han brukar bli!!

Senare på kvällen va jag ute me elvis, å såg då en lös stor hund liknade en afghan men ju närmare den kom så såg jag att de va en borzoi.. elvis blev vansinnig å den andre oxå.. kom aldrig så närma så jag blev nervös men ändå.. jag band fast elvis å försökte få tag på den men den va ju så skygg.. såg att den blödde från båda frambenen det va väl då jag insåg att den hade rymt hemmifrån.Ringde å tipsade polisen å kollade om de va nåns om saknade nån hund, men inte
Gick hem å lämnade elvis å tog me mig godis å koppel ut men då va den borta..gick å visslade lite å kollade runt.. då kom de en bil å stannade..ut klev en man, han sa inget utan kollade lite då frågade jag han om han inte möjligen letar after en stor hund.. jo! - jag såg den här innan för 3 min sen..
- ja hon brukar sticka hit för att hon vet at de finns kaniner..
-ok så de finns lite jakt i dem oxå?
-mm
Jag blev så arg för han va så jävla låg!
Jag gick runt å kollade lite sen gick jag tillbaka frågade om hon brukade komma hem igen..
-nja
- ok men finns de nåt nr jag kan ringa om jag får tag på henne??
-Ne hon bor där borta på ...gatan de löser sig
- jaha ja de får vi verkligen hoppas att de gör! Hon blödde nämligen från båda frambene oxå
-jasså de gjorde hon
- JA!!
Usch kunde inte säga ett ord till för då hade jag skrikti nåt fult!!Aja jag gick hem å de bubblar fortfarande i mig.. hoppas hon inte är allvarligt skadad!!

Har upptäckt att mitt kylskåp är varmt oxå.. jälva skit!! så just nu står alla kylvarorna u kylbagen.. imon får vaktmästren komma hit å fixa skiten!!

Men nu ska ut me elvis å lugna ner mig lite å sen hoppa i säng!!

nattinatt*
//Anna*

Inga kommentarer: